Изаберите своју земљу или регион.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Постоји велика несташица полупроводника, немачка аутомобилска индустрија тражи помоћ од владе

Према извештајима ФТ, немачки произвођачи аутомобила затражили су помоћ од владе како би ублажили озбиљан недостатак полупроводника. Недостатак полупроводника могао би да паралише немачку производњу.

Крајем прошле године глобална потражња за аутомобилима се опоравила и изнад тога, што је довело до наглог повећања потражње за кључним чиповима, а произвођачи полупроводника нису били у стању да задовоље аутомобилску индустрију суочени са великом потражњом за потрошачком електроником.

Немачка аутомобилска индустрија нада се да би владина интервенција могла помоћи добављачима аутомобила да повећају свој приоритет у ланцу снабдевања чиповима, посебно у Азији. Међутим, познаваоци индустрије рекли су да тренутни приоритет произвођача аутомобила није висок, а технолошки гиганти као што су Самсунг и Хуавеи заузимају приоритетну позицију. Волксваген, највећи светски произвођач аутомобила, приморан је да пусти десетине хиљада запослених на одмор. Волксваген је рекао да ће у првих неколико месеци ове године смањити производњу за најмање 100.000 возила. Даимлер је такође морао да смањи производњу, а Форд је затворио фабрику у Саар Лоуису до средине фебруара.

Немачки аутомобилски лоби ВДА рекао је у изјави да свет енергично побољшава снабдевање полупроводницима у аутомобилској индустрији, а организација је у контакту са немачком владом.

Потез ВДА уследио је након што су његови амерички колеге затражили помоћ од администрације Бајдена. С друге стране, Јапанско удружење произвођача аутомобила такође је разговарало са владиним званичницима. Немачко Министарство трговине изјавило је да врло пажљиво прати формат и одржава контакт са компанијама које су више погођене. Средњорочно гледано, веома је важно и критично проширити производне капацитете полупроводника у Немачкој и Европи. Немачко Министарство трговине финансира 18 компанија за изградњу фабрика чипова у Немачкој.

Аналитичари кажу да уско грло полупроводничке опреме може трајати неколико седмица, а за повећање производње биће потребно 3 до 6 месеци. Према извештају Франк Беер-а, инвестиционог аналитичара банке ЛББВ, глобална производња аутомобила ће ове године бити смањена за до 2,2 милиона возила.

Познаваоци ствари открили су да би, да није недостатка полупроводничких залиха, Волксваген запослио више запослених како би задовољио потражњу, али Волксваген је рекао да очекује да ће надокнадити губитак у производњи у другој половини године.